Περιλαμβάνεται η κατασκευή για πλωτούς κυματοθραύστες.
Πλωτοί κυματοθραύστες είναι οι προκατασκευασμένοι κυματοθραύστες που παρέχουν προστασία έναντι των κυματισμών .
Τα υλικά από τα οποία θα είναι κατασκευασμένοι οι πλωτοί κυματοθραύστες και τα οποία γίνονται αποδεκτά είναι:
· οπλισμένο σκυρόδεμα
· πλαίσιο (αν υπάρχει): γαλβανισμένος χάλυβας
Ειδικότερα:
Κάθε στοιχείο πλωτού κυματοθραύστη πρέπει να είναι μία μονολιθική κατασκευή από οπλισμένο σκυρόδεμα (ινοπλισμένο ή μη), που περιβάλλει ένα πυρήνα διογκωμένης πολυστερίνης, που εξασφαλίζει την πλευστότητα.
Για την αποφυγή διάβρωσης του οπλισμού θα πρέπει να επιλέγονται τα πλέον κατάλληλα αδρανή και χαμηλός λόγος νερού/τσιμέντου (μέγιστο 0,40). Επίσης θα πρέπει να προβλέπεται η προσθήκη πλαστικοποιητικών (βελτιωτικών) μάζας για την εξασφάλιση της στεγανότητας. Οι εποξειδικές βαφές του οπλισμού συντελούν επίσης στην προστασία του από τα ιόντα χλωρίου που προκαλούν τη διάβρωση.
Η ελάχιστη πυκνότητα της διογκωμένης πολυστερίνης του πυρήνα θα πρέπει να είναι 20 Κg/m3.
Τα τυχόν χαλύβδινα στοιχεία των κυματοθραυστών θα είναι γαλβανισμένα εν θερμώ σύμφωνα με το BS 729.
Διαστάσεις
Το πλάτος των πλωτών κυματοθραυστών θα είναι κατ’ ελάχιστον 3 m. Το μήκος κάθε πλωτού στοιχείου του κυματοθραύστη μπορεί να είναι οποιοδήποτε, ανάλογα με την τυποποίηση του κατασκευαστή. Το συνολικό όμως μήκος πλωτών κυματοθραυστών που θα κατασκευασθεί είναι αυτό που φαίνεται στο Σχέδιο Γενικής Διάταξης της μελέτης λιμενικών έργων.
Το ελάχιστο συνολικό ύψος του κυματοθραύστη (ύφαλο+έξαλο) θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1,80 m.
Δίκτυα παροχών
Όταν στους κυματοθραύστες προβλέπεται και πρόσδεση σκαφών, τότε αυτοί θα πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με τον απαραίτητο εξοπλισμό για παροχές στα σκάφη. Κατά μήκος των κυματοθραυστών και κάτω από το κατάστρωμα θα υπάρχει κατάλληλος χώρος (σωληνώσεις ή κανάλι) για την τοποθέτηση των δικτύων παροχών (ηλεκτρικό, νερό κλπ.). Ο χώρος αυτός θα πρέπει να είναι προστατευμένος από εξωτερικές επεμβάσεις και προσκρούσεις σκαφών. Το άνω κάλυμμα του καναλιού αυτού θα είναι από το ίδιο υλικό του καταστρώματος του πλωτού κυματοθραύστη. Μεταλλικό κάλυμμα δεν γίνεται αποδεκτό.
Εξοπλισμός
πρόσδεσης σκαφών
Όταν στους κυματοθραύστες προβλέπεται και πρόσδεση σκαφών, τότε αυτοί θα πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με τον απαραίτητο εξοπλισμό πρόσδεσης, δηλαδή δέστρες ή κρίκους από χυτό αλουμίνιο ή ανοξείδωτο χάλυβα, με ελάχιστη αντοχή 1 τόνο κατά την διεύθυνση εγκάρσια στον άξονα του κυματοθραύστη και 3 τόνους κατά τον διαμήκη άξονα.
Όταν στους κυματοθραύστες προβλέπεται και πρόσδεση σκαφών, τότε θα πρέπει να εξασφαλίζεται και η πρόσβαση σ’ αυτούς, μέσω καταλλήλων γεφυρών πρόσβασης.
Τα υλικά από τα οποία θα είναι κατασκευασμένες οι γέφυρες πρόσβασης και τα οποία γίνονται αποδεκτά από την Υπηρεσία είναι:
· πλαίσιο: αλουμίνιο, γαλβανισμένος χάλυβας
· κατάστρωμα: ξύλο, αλουμίνιο
Ειδικότερα:
Tα ξύλινα τμήματα των γεφυρών πρόσβασης (κατάστρωμα) θα είναι από σκληρή τροπική ξυλεία (ιρόκο, μπαλάου, μπανγκιράι, μελέγκα ή ισοδύναμο). Το κατάστρωμα θα είναι δοκιδωτό, με ελάχιστη διατομή δοκίδων 100/20 mm και διάκενο 5 mm. Η επιφάνειά του πρέπει να είναι, και να παραμένει με την χρήση, αντιολισθηρή.
Τα χαλύβδινα στοιχεία των γεφυρών θα είναι γαλβανισμένα εν θερμώ σύμφωνα με το BS 729.
Διαστάσεις
Το ελάχιστο πλάτος των γεφυρών πρόσβασης θα είναι 1,50 m, με ανοχή ±10 cm. Η μέγιστη κατά μήκος κλίση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 10%, όταν ο κυματοθραύστης βρίσκεται στην κατωτάτη στάθμη, λόγω μεταβολής της στάθμης της θάλασσας.
Εξοπλισμός
Οι γέφυρες πρόσβασης θα φέρουν κιγκλίδωμα ασφαλείας και από τις δύο πλευρές τους. Θα φέρουν επίσης τους κατάλληλους μηχανισμούς ώστε να συνδεθούν αρθρωτά με το κρηπίδωμα και με κύλιστρα με τον κυματοθραύστη. Θα προβλέπεται επίσης διάταξη για την αποφυγή φθοράς της επιφανείας του καταστρώματος του κυματοθραύστη από τα κύλιστρα της γέφυρας.
Το προσφερόμενο σύστημα πλωτών κυματοθραυστών και γεφυρών πρόσβασης πρέπει να αποτελείται από βιομηχανικό προϊόν και να έχει τοποθετηθεί και να λειτουργεί χωρίς προβλήματα τουλάχιστον από πενταετίας σε λιμένες, στην Ελλάδα ή και στην αλλοδαπή. Πρωτότυπα συστήματα κυματοθραυστών και γεφυρών πρόσβασης που δεν έχουν δοκιμασθεί επιτυχώς σε λιμένες δεν γίνονται δεκτά.
Ο Ανάδοχος θα πρέπει να προσκομίσει :
· Έντυπα (prospectus), τεχνικά φυλλάδια και λοιπά ενημερωτικά στοιχεία των εταιρειών προμήθειας των υλικών.
· Κατάλογο του εξοπλισμού που διαθέτει η εταιρεία ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί επιτυχώς στις απαιτήσεις του χρονοδιαγράμματος του έργου.
· Κατάλογο του εξειδικευμένου επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού.
· Πιστοποιητικά των κυματοθραυστών από διεθνώς αναγνωρισμένους Νηογνώμονες 1ης κλάσης.
· Αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά και προδιαγραφές υλικών.
· Κατασκευαστικά σχέδια των πλωτών κυματοθραυστών και των ραμπών πρόσβασης.
· Υπολογισμούς υπογεγραμμένους από Μηχανολόγο Μηχανικό – Ναυπηγό, σχετικά με τα ασκούμενα φορτία, την αντοχή σε δυνάμεις από κρούση και κυματισμούς και την πλευστότητα.
Κατά τις φορτοεκφορτώσεις, προσωρινές αποθηκεύσεις και όλες τις μεταφορές των προκατασκευασμένων τεμαχίων και εξαρτημάτων από το εργοστάσιο κατασκευής μέχρι το εργοτάξιο ή το χώρο αποθήκευσης του Αναδόχου και από εκεί μέχρι τις θέσεις πόντισης, πρέπει να ληφθεί κάθε μέριμνα ώστε να αποφευχθούν κρούσεις που είναι δυνατό να μειώσουν τη μηχανική αντοχή των υλικών. Θα τηρούνται σχολαστικά οι σχετικές οδηγίες του κατασκευαστή για τον τρόπο φορτοεκφόρτωσης, αποθήκευσης, τοποθέτησης των υλικών στα μεταφορικά μέσα κτλ.
Ο Ανάδοχος θα εξασφαλίζει κατάλληλα τα τεμάχια επάνω στο μεταφορικό μέσο και θα λαμβάνει όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την αποφυγή τυχόν φθορών.
Η φορτοεκφόρτωση των προκατασκευασμένων τεμαχίων και εξαρτημάτων θα γίνεται με μεγάλη προσοχή και με τη χρήση κατάλληλων γερανών ή ανυψωτικών μέσων. Μεγάλη επίσης προσοχή πρέπει να δίνεται κατά τις φορτοεκφορτώσεις για την αποφυγή φθορών στα υλικά και στην αντιοξειδωτική προστασία τους.
Η πόντιση θα γίνει με κατάλληλα πλωτά μέσα (πλωτός γερανός). Αφού πρώτα με τη βοήθεια καταδυτικού συνεργείου τοποθετηθούν στις προβλεπόμενες θέσεις του πυθμένα οι τεχνητοί ογκόλιθοι αγκύρωσης, θα συνδεθούν με αυτούς οι αλυσίδες για την πρόσδεση των πλωτών κυματοθραυστών.
Τα άκρα των αλυσίδων εξαρτώνται με πλωτήρες από την επιφάνεια της θάλασσας και με την σταδιακή καθέλκυση και συναρμολόγηση των επιπλεόντων τεμαχίων προσδένονται στον κυματοθραύστη.
· Προμήθεια, μεταφορά επί τόπου του έργου, φορτοεκφορτώσεις και τοποθέτηση των πλωτών κυματοθραυστών και των τυχόν γεφυρών πρόσβασης μετά των λοιπών εξαρτημάτων τους (αλυσίδες, τεχνητοί ογκόλιθοι – ρεμέτζα κλπ.) στις προβλεπόμενες θέσεις και σε οποιοδήποτε βάθος.
· Συνδέσεις, υλικά και εργασία καταδυτικού συνεργείου.
·
Την
εκπόνηση και υποβολή από τον Ανάδοχο του έργου πλήρων κατασκευαστικών σχεδίων
των πλωτών κυματοθραυστών και των γεφυρών πρόσβασης σε αυτούς, καθώς και
σχεδίων των συστημάτων στερέωσης των πλωτών με τα κρηπιδώματα και πρόσδεσής
τους με το σύστημα αγκύρωσης στον πυθμένα καθώς και τους υπολογισμούς
πλευστότητας και ευστάθειας των κυματοθραυστών, που θα συνοδεύονται από αντίστοιχο
πιστοποιητικό ελέγχου από αναγνωρισμένο Νηογνώμονα.
·
Την
προσκόμιση από τον Ανάδοχο βεβαιώσεων δημόσιων ή ιδιωτικών φορέων που
λειτουργούν και διαχειρίζονται λιμένες αναψυχής, στην Ελλάδα ή στην αλλοδαπή,
από τις οποίες θα προκύπτει η καλή λειτουργία και συμπεριφορά του προσφερόμενου
συστήματος πλωτών κυματοθραυστών και γεφυρών πρόσβασης, από την εγκατάστασή του
μέχρι σήμερα.
Οι πλωτοί κυματοθραύστες επιμετρώνται ανά τρέχον μέτρο τοποθετημένου κυματοθραύστη.