960.  ΠΛΩΤΟΙ ΠΡΟΒΛΗΤΕΣ

960.1 Πεδίο Εφαρμογής – Ορισμοί

Περιλαμβάνονται οι ακόλουθες κατασκευές:

·                πλωτοί προβλήτες

·                γέφυρες πρόσβασης στους πλωτούς προβλήτες

Πλωτοί προβλήτες είναι οι προκατασκευασμένοι συναρμολογούμενοι προβλήτες για την πρόσδεση πλοιαρίων και μικρών αλιευτικών σκαφών.

960.2 Υλικά

960.2.1       Πλωτοί προβλήτες

Τα υλικά από τα οποία θα είναι κατασκευασμένα τα επί μέρους τμήματα των πλωτών προβλητών και τα οποία γίνονται αποδεκτά είναι:

·                πλαίσιο: αλουμίνιο, γαλβανισμένος χάλυβας

·                πλωτήρες (περίβλημα): σκυρόδεμα, πολυεστέρας, πολυαιθυλένιο

·                κατάστρωμα: ξύλο

·                προσκρουστήρες: ξύλο, ελαστικό

Ειδικότερα:

Tα τμήματα των προβλητών από αλουμίνιο θα είναι από κράματα που δεν χρειάζονται προστασία με βαφή ή άλλη τεχνική, έναντι των άμεσων ή έμμεσων επιδράσεων του θαλάσσιου νερού. Ενδεικτικά αναφέρονται τα κράματα κατά ΕΝ 755-2 και ΕΝ-AW 6060-T6.

Τα υλικά στερέωσης που θα χρησιμοποιηθούν στις διάφορες συνδέσεις πρέπει να είναι ανθεκτικά στις επιδράσεις του θαλάσσιου νερού και να μην χρειάζεται ιδιαίτερη προστασία. Όσα στοιχεία δεν είναι κατασκευασμένα από ανθεκτικό αλουμίνιο, θα πρέπει να έχουν υποστεί επεξεργασία με γαλβάνισμα εν θερμώ.

Τα περικόχλια που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι αυτοασφαλιζόμενα, όλα δε τα μεταλλικά και ξύλινα τμήματα των προβλητών, των συνδέσεων, καθώς και τα ελαστικά παρεμβλήματα θα πρέπει να μπορούν να αντικατασταθούν εύκολα σε περίπτωση φθοράς.

Τα χαλύβδινα στοιχεία των προβλητών θα είναι γαλβανισμένα εν θερμώ σύμφωνα με το BS 729.

Οι πλωτήρες θα κατασκευασθούν από μεμονωμένα ή συνεχή στοιχεία. Η πλευστότητά του θα εξασφαλίζεται με εγκιβωτισμό ελαφρού υλικού (π.χ. διογκωμένης πολυστερίνης κλειστής κυψέλης με ελάχιστη πυκνότητα 20 Κg/m3) και όχι με κενό.

Οι πλωτήρες θα έχουν υποστεί εξωτερικά κατάλληλη επεξεργασία ή βαφή με κατάλληλα υλικά ώστε να ελαχιστοποιείται η ανάπτυξη και προσκόλληση θαλάσσιων οργανισμών, που προκαλούν ελάττωση του ελεύθερου ύψους του προβλήτα.

Όταν για τον εγκιβωτισμό του ελαφρού υλικού χρησιμοποιείται σκυρόδεμα οπλισμένο με ίνες υάλου ή άλλου υλικού, θα πρέπει να εξασφαλίζεται η απόλυτη στεγανότητα με προσθήκη πλαστικοποιητικών (βελτιωτικών) μάζας ώστε να αποκλείεται η διάβρωση του οπλισμού.

Τα ξύλινα τμήματα των προβλητών (κατάστρωμα και προσκρουστήρες) θα είναι από σκληρή τροπική ξυλεία (ιρόκο, μπαλάου, μπανγκιράι, μελέγκα ή παρόμοιο). Το κατάστρωμα θα είναι δοκιδωτό, με ελάχιστη διατομή δοκίδων 100/20 mm και διάκενο 5 mm. Η επιφάνειά του πρέπει να είναι, και να παραμένει με την χρήση, αντιολισθητική, αδιάκριτα από το υλικό κατασκευής (σκυρόδεμα ή ξύλο).

Διαστάσεις

Το πλάτος των πλωτών προβλητών θα είναι 3 m, με ανοχή ±10%. Το μήκος κάθε πλωτού στοιχείου του προβλήτα μπορεί να είναι οποιοδήποτε, ανάλογα με την τυποποίηση του κατασκευαστή. Το συνολικό όμως μήκος πλωτών προβλητών που θα κατασκευασθεί είναι αυτό που φαίνεται στο Σχέδιο Γενικής Διάταξης της μελέτης λιμενικών έργων. Το ελάχιστο ελεύθερο ύψος του προβλήτα από την επιφάνεια της θάλασσας πρέπει να είναι 50 cm, χωρίς κινητό φορτίο. Όταν επιβληθεί κινητό φορτίο 150 kg/m2 το ελάχιστο ελεύθερο ύψος θα πρέπει να είναι 30 cm.

Φορτία

Οι πλωτοί προβλήτες θα πρέπει να είναι ικανοί να φέρουν κινητό κατανεμημένο φορτίο 200 kg/m2 και να έχουν και 25% εφεδρική πλευστότητα. Όταν επιβληθεί κινητό φορτίο 150 kg/m2 στο μισό του πλάτους του προβλήτα, η εγκάρσια κλίση δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 12°. Όταν επιβληθεί κινητό φορτίο 150 kg/m2 στο μισό του μήκους του προβλήτα, η κατά μήκος κλίση δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 2°.

Δίκτυα παροχών

Κατά μήκος των πλωτών προβλητών και σε κάθε μία πλευρά τους και κάτω από το κατάστρωμα θα υπάρχει κατάλληλος χώρος (κανάλι) για την τοποθέτηση των δικτύων παροχών στα σκάφη (ηλεκτρικό, νερό κλπ.). Ο χώρος αυτός θα πρέπει να είναι προστατευμένος από εξωτερικές επεμβάσεις και προσκρούσεις σκαφών. Το άνω κάλυμμα του καναλιού αυτού θα είναι από το ίδιο υλικό του καταστρώματος του πλωτού προβλήτα. Μεταλλικό κάλυμμα δεν γίνεται αποδεκτό.

Εξοπλισμός πρόσδεσης σκαφών

Οι προβλήτες θα πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με τον απαραίτητο εξοπλισμό για την πρόσδεση των σκαφών, δηλαδή δέστρες ή κρίκους από χυτό αλουμίνιο ή ανοξείδωτο χάλυβα, με ελάχιστη αντοχή 1 τόνο κατά την διεύθυνση εγκάρσια στον άξονα του προβλήτα και 3 τόνους κατά τον διαμήκη άξονα. Η απόσταση μεταξύ των δεστρών/κρίκων θα είναι το πολύ 2,50 m.

960.2.2         Γέφυρες πρόσβασης στους προβλήτες

Τα υλικά κατασκευής των γεφυρών πρόσβασης που γίνονται αποδεκτά είναι:

·                πλαίσιο: αλουμίνιο, γαλβανισμένος χάλυβας

·                κατάστρωμα: ξύλο, αλουμίνιο

Ειδικότερα:

Tα ξύλινα τμήματα των γεφυρών πρόσβασης (κατάστρωμα) θα είναι από σκληρή τροπική ξυλεία (ιρόκο, μπαλάου, μπανγκιράι, μελέγκα ή ισοδύναμο). Το κατάστρωμα θα είναι δοκιδωτό, με ελάχιστη διατομή δοκίδων 100/20 mm και διάκενο 5 mm, με επιφάνεια που θα παραμένει και με τη χρήση αντιολισθηρή.

Τα χαλύβδινα στοιχεία των γεφυρών θα είναι γαλβανισμένα εν θερμώ σύμφωνα μετά το BS 729.

Διαστάσεις

Το ελάχιστο πλάτος των γεφυρών πρόσβασης θα είναι 1,50 m, με ανοχή ±10 cm. Η μέγιστη κατά μήκος κλίση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 10%, όταν ο προβλήτας βρίσκεται στην κατωτάτη στάθμη, λόγω μεταβολής της στάθμης της θάλασσας.

Ως γέφυρα πρόσβασης στους προβλήτες γίνεται αποδεκτή και γέφυρα κατασκευασμένη από το ίδιο υλικό του πλωτού προβλήτα και με το ίδιο πλάτος με αυτόν, αρκεί η κλίση να μην υπερβαίνει την παραπάνω αναφερόμενη μέγιστη (10%). Ρητά αναφέρεται ότι το μήκος της ράμπας αυτής δεν θα προσμετράται στο συνολικό μήκος των πλωτών προβλητών που πρέπει να τοποθετήσει σε κάθε θέση ο Ανάδοχος (όπως αυτό δίνεται στα σχέδια λιμενικών έργων), έστω και αν η ράμπα αυτή έχει πολύ μικρή κλίση και μπορεί να εξυπηρετήσει σκάφη αναψυχής.

Εξοπλισμός

Οι γέφυρες πρόσβασης θα φέρουν κιγκλίδωμα ασφαλείας και από τις δύο πλευρές τους. Θα φέρουν επίσης τους κατάλληλους μηχανισμούς ώστε να συνδέονται αρθρωτά με το κρηπίδωμα και με κύλιστρα με τον προβλήτα. Θα προβλέπεται επίσης διάταξη για την αποφυγή φθοράς της επιφανείας του καταστρώματος του προβλήτα από τα κύλιστρα της γέφυρας.

960.2.3         Δείγματα - Προμήθεια

Το προσφερόμενο σύστημα πλωτών προβλητών και γεφυρών πρόσβασης πρέπει να αποτελεί βιομηχανικό προϊόν και να έχει τοποθετηθεί και να λειτουργεί χωρίς προβλήματα τουλάχιστον από πενταετίας σε λιμένες αναψυχής, στην Ελλάδα ή και στην αλλοδαπή. Πρωτότυπα συστήματα προβλητών και γεφυρών πρόσβασης που δεν έχουν δοκιμασθεί επιτυχώς σε λιμένες αναψυχής δεν γίνονται δεκτά.

Ο Ανάδοχος θα πρέπει να προσκομίσει :

·                Έντυπα (prospectus), τεχνικά φυλλάδια και λοιπά ενημερωτικά στοιχεία των εταιρειών προμήθειας των υλικών.

·                Κατάλογο του εξοπλισμού που διαθέτει η εταιρεία ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί επιτυχώς στις απαιτήσεις του χρονοδιαγράμματος του έργου.

·                Κατάλογο του εξειδικευμένου επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού.

·                Πιστοποιητικά των προβλητών από διεθνώς αναγνωρισμένους Νηογνώμονες 1ης κλάσης.

·                Αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά και προδιαγραφές υλικών.

·                Δείγματα χαρακτηριστικών στοιχείων (προφίλ στήριξης του καταστρώματος, ξυλεία καταστρώματος και πλευρικών προσκρουστήρων, ελαστικός σύνδεσμος, δέστρα ή κρίκος πρόσδεσης σκαφών).

·                Κατασκευαστικά σχέδια των πλωτών προβλητών και των ραμπών πρόσβασης.

·                Υπολογισμούς υπογεγραμμένους από Μηχανολόγο Μηχανικό – Ναυπηγό, σχετικά με τα ασκούμενα φορτία, την αντοχή σε δυνάμεις από κρούση και κυματισμούς, την πλευστότητα και την συμβατότητα με τις προδιαγραφές φορτίων και κλίσεων του παρόντος άρθρου.

960.3  Εκτέλεση Εργασιών

960.3.1         Μεταφορά και Αποθήκευση

Κατά τις φορτοεκφορτώσεις, προσωρινές αποθηκεύσεις και όλες τις μεταφορές των προκατασκευασμένων τεμαχίων και εξαρτημάτων από το εργοστάσιο κατασκευής μέχρι το εργοτάξιο ή το χώρο αποθήκευσης του Αναδόχου και από εκεί μέχρι τις θέσεις πόντισης, πρέπει να λαμβάνεται κάθε μέριμνα ώστε να αποφεύγονται κρούσεις που είναι δυνατό να μειώσουν τη μηχανική αντοχή των υλικών. Θα τηρούνται σχολαστικά οι σχετικές οδηγίες του κατασκευαστή για τον τρόπο φορτοεκφόρτωσης, αποθήκευσης, τοποθέτησης των υλικών στα μεταφορικά μέσα κτλ.

Ο Ανάδοχος θα εξασφαλίζει κατάλληλα τα τεμάχια επάνω στο μεταφορικό μέσο και θα λαμβάνει όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την αποφυγή τυχόν φθορών.

Η φορτοεκφόρτωση των προκατασκευασμένων τεμαχίων και εξαρτημάτων θα γίνεται με μεγάλη προσοχή και με τη χρήση κατάλληλων γερανών ή ανυψωτικών μέσων. Μεγάλη επίσης προσοχή πρέπει να δίνεται κατά τις φορτοεκφορτώσεις για την αποφυγή φθορών στην αντιοξειδωτική προστασία τους.

960.3.2         Πόντιση και αγκύρωση

Η πόντιση θα γίνει με κατάλληλα πλωτά μέσα (πλωτός γερανός). Αφού πρώτα με τη βοήθεια καταδυτικού συνεργείου τοποθετηθούν στις προβλεπόμενες θέσεις του πυθμένα οι τεχνητοί ογκόλιθοι αγκύρωσης, θα συνδεθούν με αυτούς οι αλυσίδες για την πρόσδεση των πλωτών προβλήτων.

Τα άκρα των αλυσίδων εξαρτώνται με πλωτήρες από την επιφάνεια της θάλασσας και με την σταδιακή καθέλκυση και συναρμολόγηση των επιπλεόντων τεμαχίων προσδένονται στον προβλήτα.

960.4  Περιλαμβανόμενες Δαπάνες

Περιλαμβάνονται οι δαπάνες για όλες τις εργασίες και για χρήση κάθε είδους εξοπλισμού που απαιτούνται για την πλήρη και έντεχνη, κατά τα ανωτέρω και κατά τα λοιπά συμβατικά τεύχη και σχέδια της εγκεκριμένης μελέτης, εκτέλεση των σχετικών εργασιών. Ειδικότερα περιλαμβάνονται ενδεικτικά, αλλά όχι περιοριστικά οι δαπάνες για:

·                Προμήθεια, μεταφορά επί τόπου του έργου, φορτοεκφορτώσεις και τοποθέτηση των πλωτών προβλήτων και των γεφυρών πρόσβασης μετά των λοιπών εξαρτημάτων τους (αλυσίδες, τεχνητοί ογκόλιθοι – ρεμέτζα κλπ.) στις προβλεπόμενες θέσεις και σε οποιοδήποτε βάθος.

·                Συνδέσεις, υλικά και εργασία καταδυτικού συνεργείου.

·                Την εκπόνηση και υποβολή από τον Ανάδοχο πλήρων κατασκευαστικών σχεδίων των πλωτών προβλητών και των γεφυρών πρόσβασης σε αυτούς, καθώς και τα σχέδια των συστημάτων στερέωσης των πλωτών με τα κρηπιδώματα και της πρόσδεσής τους με το σύστημα αγκύρωσης στον πυθμένα, καθώς και τους υπολογισμούς πλευστότητας και ευστάθειας των προβλητών, από τους οποίους θα προκύπτει ότι ικανοποιούνται οι απαιτήσεις που προδιαγράφονται και οι οποίοι θα συνοδεύονται από αντίστοιχο πιστοποιητικό ελέγχου από αναγνωρισμένο Νηογνώμονα.

·                Την υποβολή από τον Ανάδοχο βεβαιώσεων δημόσιων ή ιδιωτικών φορέων που λειτουργούν και διαχειρίζονται λιμένες αναψυχής, στην Ελλάδα ή στην αλλοδαπή, από τις οποίες θα προκύπτει η καλή λειτουργία και συμπεριφορά του προσφερόμενου συστήματος πλωτών προβλητών και γεφυρών πρόσβασης, από την εγκατάστασή του μέχρι σήμερα.

960.5  Επιμέτρηση και Πληρωμή

Οι πλωτοί προβλήτες επιμετρώνται ανά τρέχον μέτρο τοποθετημένου προβλήτα πλάτους 3,00 m (±10%), και στην τιμή περιλαμβάνεται ανηγμένα και το κόστος των γεφυρών πρόσβασης στους προβλήτες.

 


 

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

960.             ΠΛΩΤΟΙ ΠΡΟΒΛΗΤΕΣ. 1

960.1     Πεδίο Εφαρμογής – Ορισμοί 1

960.2     Υλικά. 1

960.2.1   Πλωτοί προβλήτες  1

960.2.2             Γέφυρες πρόσβασης στους προβλήτες  2

960.2.3             Δείγματα - Προμήθεια. 2

960.3             Εκτέλεση Εργασιών 3

960.3.1             Μεταφορά και Αποθήκευση. 3

960.3.2             Πόντιση και αγκύρωση. 3

960.4             Περιλαμβανόμενες Δαπάνες  3

960.5             Επιμέτρηση και Πληρωμή  4