920.  ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ

921.  ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ

921.1 Πεδίο Εφαρμογής – Ορισμοί

Περιλαμβάνεται η προμήθεια, κατασκευή και τοποθέτηση διαφόρων μεταλλικών εξαρτημάτων των κατασκευών όπως δεστρών, σιδηρών κλιμάκων κλπ.

Εφαρμοζόμενες Προδιαγραφές

DIN 1681                        :                         Xυτοχάλυβας γενικής χρήσης.

DIN 17100                        :                       Γενικοί δομικοί χάλυβες.

DIN 4100                        :                         Συγκολλήσεις μεταλλικών κατασκευών.

DIN 18364                        :                         Μέθοδοι και εργασίες καθαρισμού και προστασίας της επιφάνειας του σιδήρου.

DIN 28500                        :                         Xυτοσίδηρος γενικής χρήσης.

DIN 601 & DIN 155                        :                        Κοχλίες και περικόχλια, μορφή και διαστάσεις.

Α 32-101                        :                        Γαλλική Πρότυπη Προδιαγραφή, χυτοσιδηρά τεμάχια

Α38-011                        :                         Γαλλική Πρότυπη Προδιαγραφή, δοκιμασία αντοχής χυτοσιδηρών τεμαχίων

921.2 Υλικά

921.2.1         Σιδηρά εξαρτήματα – Κρίκοι – Κλίμακες

Όλα τα υλικά και τα εξαρτήματα που θα χρησιμοποιηθούν στις παραπάνω κατασκευές, πρέπει να είναι της καλύτερης ποιότητας και θα υπόκεινται στον έλεγχο και στην έγκριση της Υπηρεσίας.

Οι διάφορες δοκοί, ράβδοι και ελάσματα πρέπει να έχουν ομοιόμορφη διατομή, να είναι απόλυτα ευθύγραμμες και να μην παρουσιάζουν ανωμαλίες στις επιφάνειες και τις ακμές τους.

Ο χάλυβας που θα χρησιμοποιηθεί θα είναι ποιότητας St37 ή ανώτερης.

921.2.2    Χυτοσιδηρά εξαρτήματα – Δέστρες – Βαθμίδες – Καλύμματα φρεατίων

Δέστρες

O χυτοσίδηρος θα είναι αρίστης ποιότητας.

Τα χυτοσιδηρά εξαρτήματα πρέπει να κατασκευαστούν με χύτευση αριθμημένων χελωνών χυτοσιδήρου και όχι αχρήστων (σκράπ) χυτοσιδηρών αντικειμένων.

Η τομή θραύσης πρέπει να παρουσιάζει επιφάνεια φαιά και μάζα συμπαγή και ομοιόμορφη που να αποτελείται από λεπτούς κόκκους. Δεν πρέπει να παρουσιάζει ρωγμές, φυσαλίδες ή άλλα ελαττώματα.

Το υλικό κατά την έγχυση πρέπει να γεμίζει πλήρως τα καλούπια, ώστε η επιφάνεια των τεμαχίων να είναι τελείως ομαλή χωρίς φυσαλίδες, ρωγμές, σκουριές, αρμούς τήξεως και διακοπής της εργασίας, κλπ. Απαγορεύεται η οποιαδήποτε εκ των υστέρων πλήρωση κοιλοτήτων που τυχόν εμφανιστούν, με ξένη ύλη.

Σε κάθε τεμάχιο και σε όψη που θα παραμείνει εμφανής αναγράφονται σε έξαρση τα στοιχεία:

·                το σήμα / όνομα του εργοστασίου κατασκευής

·                το έτος και ο μήνας που έγινε η χύτευση

Βαθμίδες

Οι χυτοσιδηρές βαθμίδες θα είναι σύμφωνα με το DIN1211 και πρέπει να ικανοποιούν τις απαιτήσεις του DIN 1264.

Ο χυτοσίδηρος πρέπει να είναι ανθεκτικός αλλά και αρκετά μαλακός ώστε να είναι εύκολη η διάτρηση, η κοπή και η κατεργασία του με λίμα, τρυπάνι, κλπ.

Η σκληρότητά του πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 210 μονάδες Brinel.

 

 

Καλύμματα φρεατίων

Τα καλύμματα από ελατό χυτοσίδηρο θα κατασκευάζονται σύμφωνα με το πρότυπο EN 124 και με τυποποίηση κατά ISO 9001.

921.2.3       Δείγματα – Προμήθεια

Σιδηρά εξαρτήματα

Τα σιδηρά εξαρτήματα θα κατασκευαστούν σε εργοστάσια πλήρως εξοπλισμένα και οργανωμένα για τέτοιου είδους εργασίες.

Χυτοσιδηρά εξαρτήματα

Τα από χυτοσίδηρο ή χυτοχάλυβα τεμάχια πρέπει να έχουν ακριβώς το σχήμα και τη μορφή των σχεδίων της μελέτης, χωρίς ελαττώματα που προέρχονται από κακή κατασκευή του τύπου και από κακή χύτευση.

Kατά την χύτευση πρέπει να παίρνονται τα απαιτούμενα μέτρα ώστε να αποφεύγεται η δημιουργία φυσαλίδων μέσα στη μάζα του μετάλλου.

Μετά την κατασκευή ενός τεμαχίου μιας σειράς τεμαχίων, αυτό δυνατόν να υποβληθεί σε δοκιμή διάτρησης με τρυπάνι διαμέτρου 5x162 για να διαπιστωθεί ότι κατά την ψύξη του μετάλλου δεν δημιουργήθηκαν ανομοιόμορφες εσωτερικές τάσεις.

Για τον έλεγχο της ποιότητας του χυτοσιδήρου πρέπει να πραγματοποιούνται σε αναγνωρισμένο εργαστήριο δοκιμές κάμψης, κρούσης και σκληρότητας κατά Brinel.

Για κάθε παρτίδα χύτευσης θα εκτελείται μία τουλάχιστον δοκιμή κάθε είδους.

Για την δοκιμή κάμψης θα χρησιμοποιηθούν απολύτως κυλινδρικά δοκίμια διαμέτρου 25 mm και μήκους 600 mm. Το δοκίμιο θα τοποθετείται επί καταλλήλου μηχανής δοκιμής σε κάμψη, μεταξύ εδράνων που να απέχουν μεταξύ τους κατά 500 mm. Το δοκίμιο πρέπει να δέχεται χωρίς να θραυστεί ολικό φορτίο 320 kg. εφαρμοσμένο στο μέσο του μεταξύ των εδράνων ανοίγματος. Τούτο αντιστοιχεί σε τάση 26kg/mm2.

Το βέλος την στιγμή της θραύσης, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 5 mm. Οι πλευρές των ακμών των εδράνων και του τμήματος εφαρμογής του φορτίου, θα σχηματίζουν μεταξύ τους γωνία π/4 και θα ενώνονται με κύλινδρο ακτίνας 2 mm.

Για τη δοκιμή κρούσης θα χρησιμοποιηθεί απολύτως ορθογώνιο πρισματικό δοκίμιο, πλευράς 40 mm και μήκους 200 mm. Το δοκίμιο, θα τοποθετείται σε κατάλληλη μηχανή κρούσεως με κριό επί εδράνων που να απέχουν μεταξύ τους κατά 160 mm. Το δοκίμιο θα πρέπει να υφίσταται, χωρίς να θραυστεί, την κρούση κριού, βάρους 12 kg που να πέφτει ελεύθερα, από ύψος 400 mm, επί του δοκιμίου και ακριβώς στο μέσο του μεταξύ των εδράνων ανοίγματος. Η κεφαλή του κριού θα αποτελείται από κυλινδρικό τομέα επικέντρου γωνίας π/2 και ακτίνας 50 mm. Ο άξονας του κυλίνδρου θα είναι οριζόντιος και κάθετος επί τον άξονα του δοκιμίου.

Για κάθε είδος δοκιμής θα λαμβάνονται τουλάχιστον 3 δοκίμια ανά χύτευση. Ο μέσος όρος των αποτελεσμάτων των δοκιμών δεν πρέπει να είναι κατώτερος της εκάστοτε οριζόμενης ελάχιστης τιμής, συγχρόνως όμως το αποτέλεσμα κάθε μεμονωμένης δοκιμής δεν θα δίνει τιμή μικρότερη τού 10% της ελάχιστης οριζόμενης. Σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν οι παραπάνω όροι, όλα τα προϊόντα της αντίστοιχης χύτευσης θα απορρίπτονται.

Οι διαστάσεις των χυτοσιδηρών βαθμίδων είναι αυτές που καθορίζονται στα σχέδια, με τα παρακάτω περιθώρια ανοχής :

·                για το βάρος : ± 8%

·                για το πάχος : ± 8% ή 1,5 mm (όποιο είναι μεγαλύτερο)

Τα χυτοσιδηρά καλύμματα φρεατίων διακρίνονται στις ακόλουθες κατηγορίες ανάλογα με τη χρήση τους :

Κατηγορία

Χρήση

1

2

F 900

Αεροδρόμια, λιμάνια, δρόμους αυξημένης κυκλοφορίας κλπ.

Ε 600

Αεροδρόμια, λιμάνια, δρόμους αυξημένης κυκλοφορίας κλπ.

D 400

Δρόμους αυξημένης και συνήθους κυκλοφορίας κλπ.

C 250

Parking, άκρες δρόμων, πεζόδρομους κλπ.

B 125

Πεζοδρόμια, πεζόδρομους κλπ.

921.3  Εκτέλεση Εργασιών

921.3.1         Κατασκευή

Κατά τις φορτοεκφορτώσεις, προσωρινές αποθηκεύσεις και όλες τις μεταφορές των μεταλλικών τεμαχίων και εξαρτημάτων από το εργοστάσιο κατασκευής μέχρι το εργοτάξιο ή το χώρο αποθήκευσης του Αναδόχου και από εκεί μέχρι τις θέσεις τοποθέτησης, πρέπει να ληφθεί κάθε μέριμνα ώστε να αποφευχθούν κρούσεις που είναι δυνατό να μειώσουν τη μηχανική αντοχή των υλικών.

Μεγάλη επίσης προσοχή πρέπει να δίνεται κατά τις φορτοεκφορτώσεις για την αποφυγή φθορών στα υλικά και στην αντιοξειδωτική προστασία τους.

Η τοποθέτηση και στήριξη των μεταλλικών στοιχείων πρέπει να γίνεται με τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται το αμετάθετό τους και να αποκλείεται οποιαδήποτε παραμόρφωση των στοιχείων κατά τη στήριξη.

Οι επιφάνειες των σιδηρών στοιχείων οι οποίες δεν θα είναι δυνατόν να χρωματιστούν μετά την τοποθέτηση, πρέπει να υφίστανται την βασική επεξεργασία των χρωματισμών, δηλαδή την βαφή με μίνιο σε δύο στρώσεις μετά από την απαιτούμενη επεξεργασία με σμυριδόπανο, πριν από την τοποθέτηση των αντίστοιχων στοιχείων.

921.3.2         Διαδικασία βαφών

Όλες οι μεταλλικές επιφάνειες πρέπει να καθαρίζονται με αμμοβολή σε ένα minimum ποιότητας 2,5 S.A. σύμφωνα με τα Σουηδικά Πρότυπα SIS 05 5900-1967 "Pictorial Surface Preparation Standards for Painting Steel Surfaces". Με την αμμοβολή θα καθαρίζονται πλήρως οι επιφάνειες και θα απομακρύνονται τυχόν ανωμαλίες και γρέζια. Οι αμμοβολημένες επιφάνειες θα καθαρίζονται πλήρως και θα διατηρούνται στεγανές μέχρι να γίνει η βαφή. Οι μεταλλικές επιφάνειες θα βάφονται ως ακολούθως:

·                Μία στρώση αστάρι (primer) πάχους 75x10-6 m.

·                Δύο στρώσεις πίσσας (coal tar epoxy) πάχους η κάθε μία 123x10-6 m.

Κατά την μεταφορά, συναρμολόγηση και εγκατάσταση, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε να αποφεύγονται ζημιές στις βαφές. Τα υλικά των βαφών θα πρέπει να προεγκρίνονται από την Υπηρεσία.

921.4  Περιλαμβανόμενες Δαπάνες

Περιλαμβάνονται οι δαπάνες για την προμήθεια, μεταφορά, αποθήκευση, βαφή και για όλες τις εργασίες εν γένει, υλικά και χρήση κάθε είδους εξοπλισμού που απαιτούνται για την πλήρη και έντεχνη κατασκευή, κατά τα ανωτέρω και κατά τα λοιπά συμβατικά τεύχη και σχέδια της μελέτης. Ειδικότερα περιλαμβάνονται ενδεικτικά, αλλά όχι περιοριστικά, οι δαπάνες για :

·                την προμήθεια, φθορά και μεταφορά επιτόπου των σιδηρών και χυτοσιδηρών εξαρτημάτων

·                την προετοιμασία και βαφή όπου απαιτείται

·                τις δοκιμές παραλαβής

·                την τοποθέτηση των εξαρτημάτων με όποια εργασία και μικροϋλικά απαιτούνται.

921.5  Επιμέτρηση και Πληρωμή

Η επιμέτρηση των σιδηρών και χυτοσιδηρών βαθμίδων θα γίνεται για το πραγματικό βάρος σε χιλιογράμμα.

Η πληρωμή θα γίνεται με βάση τον κατά τα ανωτέρω επιμετρούμενο βάρος χιλιογράμμων σιδηρών / χυτοσιδηρών εξαρτημάτων επί την αντίστοιχη τιμή μονάδας του Τιμολογίου.

924.  ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΤΗΡΕΣ

924.1 Πεδίο Εφαρμογής – Ορισμοί

Περιλαμβάνεται η προμήθεια και τοποθέτηση ελαστικών προσκρουστήρων, σύμφωνα με τα σχέδια της μελέτης, τους όρους της Σύμβασης και τις οδηγίες της Υπηρεσίας.

Εφαρμοζόμενες Προδιαγραφές:

DIN 53504  Testing of Εlastomers, Determination of Ultimate Tensile strength, tensile strength. Elongation at break and stress value in a tensile test.

DIN 53505  Shore A and D Handling Testing.

DIN 53507  Testing of Εlastomers. Determination of tear strength.

DIN 53508  Testing of Εlastomers. Accelerated Ageing.

DIN 53509  Testing of Rubber.

DIN 53516  Testing of Rubber and Εlastomers. Determination of Abrasion Resistance.

Dast 010  The use of high strength bolts in the Steel Construction.

DIN 267  Fasteners and similar parts, Technical specifications.

Ελαστικοί προσκρουστήρες είναι τα εξαρτήματα ανωδομής των κρηπιδωμάτων που εξυπηρετούν την ασφαλή πλεύριση των πλοίων, απορροφώντας την ενέργεια πρόσκρουσης του πλοίου προστατεύοντας τόσο το κρηπίδωμα όσο και το ίδιο το πλοίο.

924.2 Υλικά

924.2.1         Βασικός προσκρουστήρας

Οι ελαστικοί προσκρουστήρες θα αποτελούνται από δύο μοναδιαία καμπτόμενα ελαστικά στοιχεία.

Τα στοιχεία των προσκρουστήρων θα παράγονται με διαδικασία υψηλής συμπίεσης, σε καλούπι, συνθετικού ελαστικού, το οποίο είναι απολύτως ομογενές και χωρίς στρωματώσεις, σπηλαιώσεις, κενά ή πόρους.

Το ελαστικό θα είναι παραγόμενο με πρέσα (extruder) από ομογενές υψηλής ποιότητας ελαστικό SBR (Styrene Butadiene Rubber), ανθεκτικό στη φθορά και τριβή, το οποίο δεν θα παρουσιάζει ρωγμές, πόρους και προσμίξεις και δεν θα προσβάλλεται από το όζον, από την υπεριώδη ακτινοβολία ή από άλλες δυσμενείς περιβαλλοντικές συνθήκες.

Κατά την πρόσκρουση του πλοίου, κανένα τμήμα του ελαστικού δεν θα πρέπει να έρχεται σε επαφή με το κύτος του πλοίου.

Οι τυπικές τιμές (κατ’ ελάχιστον) των φυσικών ιδιοτήτων του ελαστικού δίνονται στους επόμενους πίνακες:

 

Πίνακας 924.2.1-1 Φυσικές ιδιότητες ελαστικού προσκρουστήρα (Προ γήρανσης)

Χαρακτηριστικό

Μονάδα

Τυπική Τιμή

1

2

3

Αντοχή σε εφελκυσμό (Din 53504)

Mpa

18

Eπιμήκυνση στο όριο θραύσης (Din 53504)

%

300

Σκληρότητα (Din 53505 με ανοχές ±5)

Shore Α

73

Υδατοστεγανότητα, έλλειψη πόρων και σχισμών (οπτικά)

Πίνακας 924.2.1-2 Φυσικές ιδιότητες ελαστικού προσκρουστήρα (Μετά τη γήρανση (Din 53508, μετά από 7 ημέρες +70oC))

Χαρακτηριστικό

Μονάδα

Τυπική Τιμή

1

2

3

Αντοχή σε εφελκυσμό (Din 53504)

MPa

16

Eπιμήκυνση στο όριο θραύσης (Din 53504)

%

240

Σκληρότητα (Din 53505 με ανοχές ±5)

Shore Α

+4

Αντίσταση σε σχίσιμο (Din 53505)

kΝ/m

25

Απομένουσα παραμόρφωση

%

19

Αντίσταση σε τριβή/απόξεση (Din 53516)

mm3

130

Αντίσταση στο όζον (Din 53509, 24 ώρες, 50 pphm, σχηματισμός ρωγμών βήμα 0)

Ο προσκρουστήρας θα φέρει μετώπη χαμηλού συντελεστή τριβής (μ=0,15), από πολυαιθυλένιο πολύ υψηλού μοριακού βάρους (UHMW-PE) (Grade 1000), με ένα εξωτερικό στρώμα πάχους 10 mm (κατ΄ ελάχιστο) από παρθένο υλικό σε χρώμα υψηλής ορατότητας (έντονο κίτρινο), με κατ’ ελάχιστον τα τυπικά χαρακτηριστικά επόμενου πίνακα :

Πίνακας 924.2.1-3 Τεχνικά χαρακτηριστικά προσκρουστήρα

Χαρακτηριστικό

Μονάδα

Τυπική Τιμή

1

2

3

Σκληρότητα (Din 43456)

Shore D

min 66

Πυκνότητα (Din 53479)

g/cm3

0,95

Mοριακό βάρος

g/mol

min 4 000 000

Αντοχή/ Όριο διαρροής (Din 53455)

Ν/mm2

min 22

Αντοχή θραύσης σε θλίψη

Ν/mm2

min 35

Επιμήκυνση κατά την θραύση (Din 53466)

%

min 450

Αντοχή κρούσης (15° V-notch)

mJ/mm2

130

Eύρος θερμοκρασίας επιτρεπόμενο

°C

±80

Συντελεστής τριβής( κύτος πλοίου - πλάκα)

---

max 0,15

Όλα τα μεταλλικά εξαρτήματα (ελάσματα βάσης) θα είναι πλήρως ενσωματωμένα και μονωμένα από το περιβάλλον και τα άλλα μεταλλικά εξαρτήματα σύνδεσης.

Οι θέσεις υποδοχής των αγκυρώσεων προβλέπονται σε υποδοχές εντός του σώματος του στοιχείου του προσκρουστήρα, ώστε να αποφεύγεται η επαφή μεταξύ του ελαστικού και των κοχλιών αγκύρωσης κατά την διάρκεια της συμπίεσης.

Οι αγκυρώσεις θα είναι τοποθετημένες κατά μήκος του ουδέτερου άξονα της δύναμης αντίδρασης στο κέντρο της επιφάνειας έδρασης του ελαστικού στοιχείου, ώστε να είναι βέβαιο ότι οι αγκυρώσεις καταπονούνται σε θλίψη κατά την διάρκεια του κύκλου συμπίεσης του προσκρουστήρα υπό κανονικές συνθήκες.

Όλοι οι κοχλίες και οι αγκυρώσεις θα είναι με κανονικό μετρικό σπείρωμα κατά ISO.

Οι κοχλίες των αγκυρώσεων θα είναι κατάλληλοι για εγκατάσταση σε υφιστάμενο σκυρόδεμα (αγκύρια και εποξειδικές ρητίνες).

Οι κοχλίες και οι αγκυρώσεις θα είναι από χάλυβα ποιότητας 4.6, με γαλβάνισμα σύμφωνα με το BS 729.

924.2.2         Δείγματα - Προμήθεια

Για τη διαπίστωση των φυσικών ιδιοτήτων τους, οι προσκρουστήρες θα συνοδεύονται από πιστοποιητικά προδιαγραφής των χρησιμοποιηθέντων υλικών. Οι προσκρουστήρες θα προέρχονται από διεθνώς αναγνωρισμένο κατασκευαστή και ο Ανάδοχος πρέπει να προσκομίσει τεχνικούς καταλόγους του οίκου, καθώς επίσης και δημοσιευμένες καμπύλες τεχνικών χαρακτηριστικών (καμπύλες ενέργειας-αντίδρασης), όπως επίσης και κατάλογο εγκατεστημένων παρόμοιων προσκρουστήρων τα τελευταία 5 χρόνια.

Θα διενεργείται οπτικός έλεγχος από την Υπηρεσία όλων των προσκρουστήρων, για να διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ελαττωμάτων ή ατελειών που πιθανόν να επηρεάσουν την ομαλή λειτουργία.

Θα διενεργείται έλεγχος των διαστάσεων σε δείγμα δέκα τοις εκατό (10%) των προσκρουστήρων και θα πρέπει να ευρίσκονται σε συμφωνία με αυτές που εμφαίνονται στα σχέδια, τα οποία ο προμηθευτής θα προσκομίσει προ της εγκατάστασης.

924.3  Εκτέλεση Εργασιών

Κατά τις φορτοεκφορτώσεις, προσωρινές αποθηκεύσεις και όλες τις μεταφορές των τεμαχίων και εξαρτημάτων των προσκρουστήρων από το εργοστάσιο κατασκευής μέχρι το εργοτάξιο ή το χώρο αποθήκευσης του Αναδόχου και από εκεί μέχρι τις θέσεις τοποθέτησης, πρέπει να ληφθεί κάθε μέριμνα ώστε να τηρούνται σχολαστικά οι σχετικές οδηγίες του κατασκευαστή για τον τρόπο φορτοεκφόρτωσης, αποθήκευσης, τοποθέτησης των υλικών στα μεταφορικά μέσα κτλ.

Η εγκατάσταση θα γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Η αγκύρωση των προσκρουστήρων στην ανωδομή του έργου θα γίνει με 4 τουλάχιστον αγκύρια που θα έχουν ενσωματωθεί στο σκυρόδεμα με χρήση οδηγού–πατρόν (template), οπότε ο προσκρουστήρας απλώς στερεώνεται στην ανωδομή, σύμφωνα με τις προδιαγραφές και οδηγίες του κατασκευαστή που θα εγκριθούν από την Υπηρεσία. Όλοι οι κοχλίες / αγκύρια θα διαθέτουν ευρύ σπείρωμα σύμφωνα με τις προδιαγραφές ISO. Εκτός εάν φαίνεται διαφορετικά από τα σχετικά σχέδια της μελέτης, όλα τα εξαρτήματα αγκύρωσης (κοχλίες/αγκύρια, περικόχλια, ροδέλες, κλπ.) θα είναι γαλβανισμένα σύμφωνα με BS 729, και από χάλυβα ποιότητας Grade 4,6.

924.4  Περιλαμβανόμενες Δαπάνες

Περιλαμβάνονται οι δαπάνες για όλες τις εργασίες και για χρήση κάθε είδους εξοπλισμού που απαιτούνται για την πλήρη και έντεχνη κατασκευή, κατά τα ανωτέρω και κατά τα λοιπά συμβατικά τεύχη και σχέδια της εγκεκριμένης μελέτης. Ειδικότερα περιλαμβάνονται ενδεικτικά, αλλά όχι περιοριστικά οι δαπάνες για:

·                Προμήθεια, μεταφορά επί τόπου του έργου, φορτοεκφορτώσεις και τοποθέτηση των προσκρουστήρων στις προβλεπόμενες θέσεις.

·                Αγκυρώσεις, υλικά και εργασία τοποθέτησης.

·                Το λεπτομερές σχέδιο με την ακριβή θέση των αγκυρίων, που θα συμφωνούν με τις οδηγίες του κατασκευαστή που ο Ανάδοχος θα πρέπει να υποβάλλει στην Υπηρεσία.

·                Τα πιστοποιητικά προδιαγραφής των χρησιμοποιηθέντων υλικών, δημοσιευμένες καμπύλες τεχνικών χαρακτηριστικών (καμπύλες ενέργειας-αντίδρασης), όπως επίσης και κατάλογο εγκατεστημένων παρόμοιων προσκρουστήρων τα τελευταία 5 χρόνια που ο Ανάδοχος θα προσκομίσει.

924.5  Επιμέτρηση και Πληρωμή

Οι προσκρουστήρες επιμετρούνται ανά τεμάχιο προσκρουστήρα που θα τοποθετηθεί, με βάση τα σχετικά σχέδια της εγκεκριμένης μελέτης.

 

925.  ΑΛΥΣΙΔΕΣ

925.1 Πεδίο Εφαρμογής – Ορισμοί

Περιλαμβάνεται η προμήθεια και τοποθέτηση αλυσίδων για την πρόσδεση, συμπεριλαμβανομένων όλων των αναγκαίων εξαρτημάτων σύνδεσης και αγκύρωσης (κοχλίες, περικόχλια, ναυτικά κλειδιά κλπ.), καθώς και γαλβάνισμα εν θερμώ, μεταφορά, φορτοεκφόρτωση, τοποθέτηση, σύνδεση, καθώς και οι έλεγχοι για τη διασφάλιση τήρησης των προδιαγραφών.

Εφαρμοζόμενες Προδιαγραφές:

·                Γαλβάνισμα εν θερμώ BS729

·                Αλυσίδες (μακρόκρικες) DIN 763

Αλυσίδες χρησιμοποιούνται για την πρόσδεση των πλωτών γενικά, προβλητών, κυματοθραυστών, ρεμέτζων σκαφών μετά των μικροϋλικών και το γαλβάνισμα αυτών.

925.2 Υλικά

925.2.1 Αλυσίδες

Οι αλυσίδες και τα ναυτικά κλειδιά θα είναι γαλβανισμένες εν θερμώ, σύμφωνα με το BS729, υψηλής αντοχής, σύμφωνες με τα σχέδια της μελέτης και τις απαιτήσεις του DIN 763.

Όλες οι αλυσίδες θα είναι μακρόκρικες, με κενό 3 φορές το πάχος (3D-Links), ώστε να είναι ευχερής η σύνδεση των ναυτικών κλειδιών και των λοιπών εξαρτημάτων.

Οι κοχλίες και τα περικόχλια θα είναι από χάλυβα κατηγορίας St 37.2, (Κοχλίες υψηλής αντοχής, περικόχλια και ροδέλες DIN 6914, 6915 & 6916 ή Κοχλίες, περικόχλια και ροδέλες γενικής χρήσης DIN 7990, 555 και 7989), γαλβανισμένα εν θερμώ, σύμφωνα με το ΒS729.

925.2.3         Δείγματα - Προμήθεια

Η προμήθεια των αλυσίδων και των λοιπών εξαρτημάτων και μικροϋλικών θα συνοδεύεται από πιστοποιητικά ποιότητας, που θα αποδεικνύουν την ποιότητα του υλικού και την ικανότητα παραλαβής του μέγιστου φορτίου σχεδιασμού.

Για όλα τα μεταλλικά είδη θα γίνεται (συμπληρωματικά προς τους ελέγχους γεωμετρίας και τυχόν άλλους ελέγχους αντοχής, που απαιτούνται από τις προδιαγραφές) ποιοτικός έλεγχος του γαλβανίσματος, που θα εμπίπτει στην κατηγορία των ΕΛΕΓΧΩΝ Β του άρθρου 41 αυτής της ΤΣΥ, με δαπάνη και φροντίδα του αναδόχου.

Η δειγματοληψία θα γίνεται κατά τον ακόλουθο τρόπο :

Από τα προσκομισθέντα στο εργοτάξιο μεταλλικά είδη θα παρθούν ως δοκίμια ποσοστό κυμαινόμενο από 0,5 - 10% των γαλβανισμένων μεταλλικών ειδών

Ο ποιοτικός έλεγχος του γαλβανίσματος θα γίνει σύμφωνα με την γαλλική προδιαγραφή NF Α91-121 (GALVANISATION Α CHAUD) από την οποία θα γίνουν δοκιμές :

·                Εμφάνισης, και

·                Βάρους Ψευδαργύρου αποτεθημένου ανά μονάδα επιφάνειας.

925.3  Εκτέλεση Εργασιών

925.3.1         Μεταφορά και Αποθήκευση

Κατά τις φορτοεκφορτώσεις, προσωρινές αποθηκεύσεις και όλες τις μεταφορές των υλικών και εξαρτημάτων από το εργοστάσιο κατασκευής μέχρι το εργοτάξιο ή το χώρο αποθήκευσης του Αναδόχου και από εκεί μέχρι τις θέσεις πόντισης, πρέπει να ληφθεί κάθε μέριμνα ώστε να αποφευχθούν φθορές στα υλικά και στην αντιοξειδωτική προστασία τους.

925.3.2       Γαλβάνισμα εν θερμώ

Ειδικότερα, η προστασία των μεταλλικών κατασκευών από τη διάβρωση με γαλβάνισμα εν θερμώ θα γίνεται σε εργαστήριο της έγκρισης της Υπηρεσίας.

Θα πρέπει να λαμβάνεται ειδική μέριμνα ανάλογα με το εργοστάσιο γαλβανίσματος, για να εξασφαλίζεται μεταξύ των τεμαχίων η ελεύθερη κυκλοφορία των υγρών του λουτρού καθαρίσματος και στη συνέχεια του λουτρού γαλβανίσματος και για να αποφεύγονται οι παραμορφώσεις.

Στην περίπτωση προμήθειας έτοιμων υλικών από το εξωτερικό ή από την εγχώρια αγορά, ο Ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να υποβάλει στην Υπηρεσία στοιχεία που να αποδεικνύουν την οργάνωση του κατασκευαστή και στη συνέχεια, μετά την έγκριση της Υπηρεσίας, θα πρέπει να υποβληθούν από τον Ανάδοχο τα τιμολόγια προμήθειας των υλικών, κατάλληλα θεωρημένα, από τα οποία να αποδεικνύεται ότι η πιστοποιούμενη ποσότητα αγοράστηκε από τον κατασκευαστή για τον οποίο χορηγήθηκε η έγκριση.

Εφιστάται η προσοχή στη δυσκολία γαλβανίσματος χαλύβων με περιεκτικότητα σε πυρίτιο μεγαλύτερη από 0,04%.

925.4  Περιλαμβανόμενες Δαπάνες

Περιλαμβάνονται οι δαπάνες για όλες τις εργασίες και για χρήση κάθε είδους εξοπλισμού που απαιτούνται για την πλήρη και έντεχνη, κατά τα ανωτέρω και κατά τα λοιπά συμβατικά τεύχη και σχέδια της εγκεκριμένης μελέτης, εκτέλεση των σχετικών εργασιών και δοκιμών.

925.5  Επιμέτρηση και Πληρωμή

Οι αλυσίδες επιμετρούνται κατά χιλιόγραμμα βάρους έτοιμης τοποθετημένης αλυσίδας, με βάση το πρωτόκολλο ζύγισης που θα συντάσσεται ειδικά για το σκοπό αυτό.

 


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

920.             ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ. 1

921.             ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ. 1

921.1     Πεδίο Εφαρμογής – Ορισμοί 1

921.2     Υλικά. 1

921.2.1   Σιδηρά εξαρτήματα – Κρίκοι – Κλίμακες  1

921.2.2   Χυτοσιδηρά εξαρτήματα – Δέστρες – Βαθμίδες – Καλύμματα φρεατίων 1

921.2.3             Δείγματα – Προμήθεια. 2

921.3             Εκτέλεση Εργασιών 3

921.3.1             Κατασκευή  3

921.3.2             Διαδικασία βαφών 3

921.4             Περιλαμβανόμενες Δαπάνες  3

921.5             Επιμέτρηση και Πληρωμή  3

924.             ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΤΗΡΕΣ. 4

924.1     Πεδίο Εφαρμογής – Ορισμοί 4

924.2     Υλικά. 4

924.2.1             Βασικός προσκρουστήρας  4

924.2.2             Δείγματα - Προμήθεια. 6

924.3             Εκτέλεση Εργασιών 6

924.4             Περιλαμβανόμενες Δαπάνες  6

924.5             Επιμέτρηση και Πληρωμή  6

925.             ΑΛΥΣΙΔΕΣ  7

925.1     Πεδίο Εφαρμογής – Ορισμοί 7

925.2     Υλικά. 7

925.2.1             Αλυσίδες  7

925.2.3             Δείγματα - Προμήθεια. 7

925.3             Εκτέλεση Εργασιών 7

925.3.1             Μεταφορά και Αποθήκευση. 7

925.3.2             Γαλβάνισμα εν θερμώ. 7

925.4             Περιλαμβανόμενες Δαπάνες  8

925.5             Επιμέτρηση και Πληρωμή  8