|
Προγράμματα 2000-2006 // Γ΄ ΚΠΣ // Τομεακά Προγράμματα // Ε.Π. 'Σιδηρόδρομοι - Αερολιμένες - Αστικές Συγκοινωνίες' // |
||||||||||||||||||||||
|
Ε.Π. 'Σιδηρόδρομοι - Αερολιμένες - Αστικές Συγκοινωνίες' Προϋπολογισμός ΕΠ
Στρατηγικοί Στόχοι Σιδηρόδρομοι: Η στρατηγική ανάπτυξης σιδηροδρομικών μεταφορών στοχεύει στην διασύνδεση της χώρας με υπόλοιπες χώρες της ΕΕ μέσω των Διευρωπαϊκών και Πανευρωπαϊκών διαδρόμων αλλά και των δικτύων συνδυασμένων μεταφορών. Βασικό στοιχείο της στρατηγικής αυτής είναι η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσ/νίκης - Ειδομένης / Προμαχώνα και η διασύνδεσή του με σημαντικούς λιμένες και αερολιμένες της χώρας. Η συγχρηματοδότηση των έργων και δράσεων γίνεται από το Ταμείο Συνοχής και το ΕΤΠΑ. Το Ε.Π. Σ.Α.Α.Σ. ειδικότερα περιλαμβάνει την υλοποίηση νέων και την ανακαίνιση υπαρχόντων τμημάτων του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Ειδομένη με στόχο την αναβάθμισή του σε ηλεκτροκινούμενη γραμμή υψηλών ταχυτήτων αλλά και παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ και την μετεξέλιξή του σε μία σύγχρονη και βιώσιμη επιχείρηση. Αστικές Συγκοινωνίες και οδική ασφάλεια: · Η ανάπτυξη του προαστιακού σιδηροδρόμου στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας εξασφαλίζει την διασύνδεση των αξόνων Αθήνα –Θεσ/νίκη και Πάτρα-Αθήνας με τον Πειραιά και το αεροδρόμιο των Σπάτων. · Η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (Μ.Μ.Μ.)μέσω του ανασχεδιασμού του δικτύου των αστικών μεταφορών και της υλοποίησης των σχετικών υποδομών. Ο ανασχεδιασμός στοχεύει στην διασφάλιση της δια-λειτουργικότητας και στην οργάνωση της συνδυασμένης λειτουργίας των Μ.Μ.Μ. στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας. · Η βελτίωση των δεικτών οδικής ασφάλειας με επεμβάσεις που αφορούν κυρίως στην βελτίωση της ικανότητας οδήγησης. Αεροπορικές μεταφορές:
· του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» · του αεροδρομίου Ηρακλείου. Η βελτίωση υφιστάμενων και η κατασκευή νέων εγκαταστάσεων σε περιφερειακά αεροδρόμια. Η προσαρμογή της χώρας στις προδιαγραφές που επιβάλλουν οι διεθνείς Οργανισμοί Ασφαλείας (EDAC) και ο εκσυγχρονισμός των συστημάτων ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας. Επιλεγμένοι Βασικοί Δείκτες Τα βασικά αναμενόμενα αποτελέσματα από την ολοκλήρωση του προγράμματος είναι τα ακόλουθα : · 70 νέα τερματικά MIS. · Ολοκλήρωση κατασκευής · Κατασκευή · Κατασκευή του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (Α Φάση) · · Αναβάθμιση 23 σταθμών ΗΣΑΠ · 899 νέα λεωφορεία ΟΑΣΑ και 141 νέα τρόλεϊ Πρόοδος Υλοποίησης του Προγράμματος Μέχρι σήμερα, έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα 118 έργα με υπογεγραμμένες συμβάσεις (νομικές δεσμεύσεις) που αντιπροσωπεύουν το 85%, ενώ οι πραγματοποιημένες δαπάνες ανέρχονται στο 54% της συνολικής Δημόσιας Δαπάνης του ΕΠ ΣΑΑΣ. · Στα πλαίσια του έργου «Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) -Α/Δ Σπάτων» έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της υποδομής στο τμήμα ΣΚΑ- Α/Δ Σπάτων ενώ συνεχίζονται οι εργασίες εντός του ΣΚΑ. Επίσης η κατασκευή της επιδομής, σηματοδότησης, ηλεκτροκίνησης έχει ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό. Ήδη λειτουργεί το τμήμα που συνδέει την Αθήνα (σταθμό Λαρίσης ) με το αεροδρόμιο. · Το έργο «Κατασκευαστικά έργα ανάπτυξης σύγχρονου τροχιόδρομου στην μείζονα περιοχή της Αθήνας» με π/υ 270.042.008 ευρώ, έχει ήδη αποδοθεί στο κοινό. · Επίσης ολοκληρώθηκε το φυσικό αντικείμενο των έργων αναβάθμισης των σταθμών του ΗΣΑΠ.
Þ Επισκεφθείτε την Ιστοσελίδα του Ε.Π. Þ Στοιχεία Επικοινωνίας με το Ε.Π. Þ Το Συμπλήρωμα Προγραμματισμού Þ Διαχρονική Εξέλιξη Ενταγμένων Έργων και Νομικών Δεσμεύσεων |
|
|